89 Hvordan bruke Facebook til å få flere kunder

Dec 15, 2021

 

 

 

Facebook er en gave for oss gründere. Facebook er for alle –ALLE kan gå “online”. Salg på Facebook kan gjøres enkelt, morsomt og på en autentisk måte.

Så hvorfor bruke Facebook til å få flere kunder?

 

 

Viktige spørsmål du må stille deg:

- Hvor er kundene dine?
- Hvor er kundene dine aktive?
- Hvor liker du å være?
- Hva er du god på?
- Hva fungerer nå?

Her er 3 steg du kan bruke for å selge på nett med Facebook:

1. Del av deg selv
Gi din drømmekunde det hun trenger NÅ.
Del verdi via en Facebook annonse, en Facebook LIVE, dele et blogginnlegg, bilder eller en podcast.
Del om deg selv – la drømmekunden bli kjent med deg for å skape og bygge tillit.
Folk kjøper av folk de stoler på.

 

 

2. Verdi til kunden
Gi ditt beste men ikke for stort.
Å gi noe først er ALFA OG OMEGA når du skal selge på nett og få flere kunder.
Løs en utfordring for kunden som gjør livet hennes litt enklere, bedre eller mer glad. Del jevnlig verdi til kunden.

3. Tilby mer verdi med å jobbe med deg
For de som vil satse tilby dem å jobbe med deg videre.
Noen kommer alltid for å bli inspirert. Andre vil ta action fordi de har en utfordring og de vet at det er tid for å investere.

Salget gjøres autentisk ved at du virkelig ønsker å hjelpe drømmekunden og drømmekunden stoler på at du virkelig kan hjelpe.
Vi kjøper basert på følelser og noen trenger lengre tid enn andre.

Tillit bygges opp over tid – mange av mine kunder fulgte meg på Facebook lenge før de kjøpte av meg.
MEN bruker du Facebook LIVE tar du en snarvei!
Da bygges kjennskap- og tillitsforholdet mye raskere.

Uansett: Er du den som gir verdi over tid vil du bli den foretrukne partneren.
For de mest seriøse og arbeidsvillige drømmekundene er de villig til å gå dypere med deg. Det er de som er mest spennende å jobbe med.
Ikke bare de som vi ha og ha og ha - de som er villig til å gjøre jobben er alltid de kundene som får resultater også.
De venter på å få lov å investere i deg.
De vil ha rå resultater nå – som du kan hjelpe de med.

Vær konsekvent med å gi massiv verdi og vær hele deg – og kundene vil stå i kø når du er klar til å tilby produktet ditt.
Er du der for drømmekunden vil de føle det og stole på at du er klar til å hjelpe de i mål.