210: Coacher: hvordan få ny kunder med sosiale media
Dec 15, 2021
Markedsføring er enkelt.
Det handler om å kommunisere med din drømmekunde.
Hun du vet du kan hjelpe med et produkt du har.
Salg er også enkelt.
Det er da du sier høyt at du kan og vil hjelpe drømmekunden din med hennes utfordring.
Du gir henne/han løsningen og resultatet de ønsker seg.
Hvorfor er det så mange som har utfordringer med å selge?
Mange coacher synes det er vanskelig å ta betalt for tjenestene sine.
De er gode på å hjelpe og gi veiledning, men ikke å selge seg selv.
Skal man betale for å gå ned i vekt?
Skal man betale for å få et bedre forhold?
Skal man betale for å finne en ny karriere?
Heck Yeah. Det er forbedring av livskvaliteten.
Ingen spør Amazon om hvorfor de tjener gode penger.
Coacher skal tjene gode penger på å hjelpe andre!
Om det er med 1-1 timer, gruppe-programmer, kurs, eventer eller onlinekurs – det spiller ingen rolle.
Du kan nå tusenvis av kunder og tjene millioner om du bruker sosiale media smart.
Vil du gå dypere og se coacher som har gjort det:
Hvordan gjør man det med sosiale media?
- Definere deg som en nisje
Er du ikke tydelig på hvem du hjelper og hvem du ønsker å tiltrekke deg, så er stort sett all tid på sosiale media bortkastet tid. De fleste er “bare” LIFE coacher som ikke er tydelige på HVILKEN utfordring de løser. «Alt» fungerer ikke på nett. Du er UNIK, din historie er UNIK - bruk den til å tiltrekke deg mennesker. For drømmekunden din bør du ha definert en konkret problemstilling, og det er her de fleste feiler. - Du lager en Freebie (noe kunden din trenger for å løse en utfordring).
Freebieen (opt-in) skal gi så mye verdi at kunden er villig til å betale for det. Med å gi deg sin email og navn. - Du bruker sosiale media for å spre Freebien.
Hvilken sosiale media? Velg deg en plattform! Der du liker å være og der drømmekunden din er. Når du deler din gratis kunnskap og får emailen fra dine potensielle kunder: det er salg. Bilde, tekstene, videoen, storien, livesendingen – på alle medier kan dine freebie deles. Men bare 20% av postene bør være slikt “salg”. Øvrige er poster som brander deg eller som får deg følgere. Du må ha alle tre typene for å nå ut akkurat nå. - Du bygger tillit og connection igjennom email og poster på sosiale media
Liker, kjenner og stole på faktoren igjennom kontakt med drømmekunden. Jobben din er å bli kjent og ha samtaler. Husk at vi kjøper av folk vi liker. Vi alle elsker å handle men ingen vil bli solgt til. I denne prosessen er det viktig å bruke vennefilteret, og ha gode samtaler. Akkurat nå er det samtalene som er mest undervurdert i salg. Det er ikke mas fra deg. Det er salg. - Salget kommer etter at du har bygget et tillitsforhold
Noen ganger skjer det etter en time. Andre ganger etter noen minutter. Ettersom hvor dyktig du er blitt på salg. De fleste robber drømmekundene sine fra å få hjelp, fordi de er for redde for å selge. - Deretter FUE prinsippet. Du gir verdi og verdi. 94.5 % av email listen din er dine markedsførere og er minst like viktig som de 5% som er dine drømmekunder. Og la oss ikke snakke om de 0.5% denne gangen.
Hvordan få mange mange mange drømmekunder?
Bruk et salgssystem som gjør at du får potensielle kunder hver eneste uke.
Lær mer om systemet: grysinding.no/masterclass
Gå ikke glipp av denne treningen.
SkapDinDrømmejobb, programmet som lærer deg hvordan du gjør alt dette er bare åpent en gang i året, er du en av de som vil lære hvordan du tiltrekker deg kunder og blir en som er ene og alene på sitt marked -
Da er denne treningen for deg.