183: Markedsføring for nybegynnere

Dec 15, 2021

 

Hvor starter du?

Har du et produkt allerede eller drømmer du om å starte for deg selv?

Prosessen er det samme – men har du et produkt allerede er det mye enklere.

Produktet ditt kan godt være en timebooking hos tannlegen, coachingtimer på nett, et bord på en restaurant, foredrag eller et onlinekurs, etc...

Produktene er forskjellig men prosessen for å markedsføre er den samme.

Jeg gjør denne prosessen med Mastermind gjengen min på hver samling. Går dypere og dypere for hver gang -  og nå gjør jeg den gratis på nett, sammen med deg.

Vil du være med og du lytter til denne før 17 februar – meld deg på nå: grysinding.no/utfordring.

Det starter med at du blir tydelig på hvem du er – og hvem du er der for.

Denne utfordringen vil gi deg stegene du trenger for å bygge din online business.

Vil du doble i år – eller ta 10-gangen, her er stegene som skal til for å nå flere kunder og øke salget ditt.

Du vil få stegene for hvordan du etablerer deg som et brand, får flere følgere og konverterer dem til dine kunder.

Utfordringen vil hjelpe deg sette ut i livet det du lærer i teorien på denne podcasten.

Trykk her for å meld deg på!

 

Utfordringen vil gi deg praksisen du trenger – og her er teorien.

Deg som leder

Dette er det første du må gjøre for å få følgere. Og det er her de fleste gjør feil. Slik at de bruker masse tid på sosiale media uten å få resultater. Ikke du. Hvem er du som leder og hva representerer du?

Branding 101: Jeg viser hvordan man kan bruke kategorier for dette. For mye – og du vanner ut brandet – for lite og de stoler ikke nok på deg. LIKER, STOLER på faktoren er essensielt om du vil at kunder skal kjøpe fra deg. Da må du vite hva som er best med deg. Unorsk å sette på papir på hva som gjør at du er superduper, men er helt nødvendig om du vil tiltrekke deg kunder.

Hvilke drømmekunder du vil ha

Du får klarhet på hvem du vil tiltrekke deg. Og hvordan du deler av ditt geni slik at du får flere følgere - som du senere kan konvertere til dine drømmekunder. Å definere drømmekunden er det steget flest hopper over, og det steget som de fleste som tar av endelig skjønner.

Det er som et språk. Vennespråket – som vi helst bare bruker på BFF, maria og deg. MEN det er det som skal til for å tiltrekke deg kunder på nett.

Da må du kjenne din drømmekunde bedre enn hun kjenner seg selv. Manipulering? Nei – produktet ditt vil hjelpe din drømmekunde – ellers bør du la være å selge det! Og helper det henne så må du kommunisere det med henne på hennes språk. Ikke ditt.

Gi bort det beste du har  – opt-in funker

For å lede dine folk må du gjøre de riktige tingene – og gjøre det på riktig måte. Email marketing fungerer stadig som bare fy.  Joda – vi har sosiale media – men Zuckerberg er konge der. DU må ha kontroll over dine følgere, og det får du med emailen deres.

Listen er lønna di. Har du «bare følgere» er det opp til eierne av Snap, Insta og Facebook å bestemme lønna di. Da kan du like gjerne ha en fast jobb for de kan også “si deg opp” når som helst. Gi ditt beste når du bygger lista. Hva du skal gi bort gratis – vil jeg lære deg i 5 dagers utfordring. Dette er steget hvor de fleste faller av – men investerer du 1-2 dager på dette kan det være starten på det som gir deg grunderfriheten din.

Bli med nå – Gratis

 

 

Kommunikasjon med drømmekunden

Hvordan skrive slik du får folk til å faktisk lese emailene, bloggen, annonsen eller posten din på sosiale media?

Det er ett system som fungerer akkurat nå – det må du kunne. Sosiale media endrer seg hele tiden, men rammeverket endrer seg ikke. Jeg viser deg rammeverket og hvordan du kan sette det i system for å mer engasjement på det du legger ut. Vennefilteret så absolutt, men ser det likt ut på FB og Insta? NEI!

Fremdeles er det email jeg selger mest med og det er  slik jeg også hjelper kundene mine selge med utfordringer, webinarer, Facebook live, fra scenen eller med podcast. Email er fremdeles det verktøyet som gir best resultater – i tillegg til det overnevnte.

Hvordan få trafikk til deg - slik at flere ser det du gjør

Du kan ikke “håpe” at noen ser deg og finner deg. Gjør jobben riktig og du får tusenvis til å komme til deg. Og de som er dine drømmekunder blir værende hos deg.

Og du trenger faktisk ikke tusenvis – gjør du det riktig er 1000 gode følgere evig nok til å gjøre en god norsk årslønn. Kan du ha kapasitet til flere? Absolutt – det kommer an på hvor mye du vil jobbe og hvor mye du ønsker å bidra for andre. Jeg hjelper deg få trafikk – du vet dette er en tidkrevende jobb, men det finnes verktøy som gjør det enklere for deg. Bruk det.

BONUS: Hvordan selge med sosiale media

Følgere er ikke nok. Du blir ikke rik av følgere. Du må skape ledere som gjør en forskjell for seg selv og andre. De som betaler deg er de som er villige til å gjøre jobben - og da får de også resultater. Derfor MÅ du kunne salg på sosiale media.

Hvem er denne utfordringen for?

Coacher, konsulenter, ”network marketers”, forfattere, foredragsholdere og andre ”små” gründere som vil gjøre jobben og gjøre det riktig for å få større kundemasse.

For deg som vil bruke sosiale media for å nå ut til flere, du vet bare ikke hvilke steg du skal ta....

For deg som ….

er lei av å jobbe uten resultater

vil bruke nettet til å få flere kunder

vil være mer synlig til de riktige folkene

er klar til å gjøre en forskjell for flere

Etter denne utfordringen vil du føle deg som en ustoppelig gründer som skal og vil lykkes med online businessen og markedsføre deg på nett.

Online markedsføring er det beste som har hendt oss grundere, men det er også en stor tidstyv om du ikke gjør det riktig.

Jeg hjelper deg som din coach i 5 dager. Yes – digger du dette vil du kanskje ha mer hjelp – men denne utfordringen er for at vi skal være 1000 grundere som gjør en forskjell – stor forskjell for våre kunder i februar. Grundere med hjerte som vil noe mer.

Da må vi jobbe sammen. Heie på hverandre. Og støtte hverandre.

Det er det det handler om – kjærlighetsmåneden både for våre drømmekunder og for hverandre. Jenter som heier på jenter er 1000 ganger bedre enn ensomme grundere som ikke tjener penger.

Del av deg – din kunnskap – ditt hjerte og du får mangfoldet tilbake.