150: Læring fra ledere på europas beste Mastermind

Dec 15, 2021

 

Læringer fra Europas beste MasterMind

Kan jeg virkelig påstå at dette er ikke bare Norges, men Europas beste MasterMind?

Yes – det kan jeg. Jeg vil nesten påstå at det er en av verdens beste!

 

 

Lytt til dagens podd for å høre hvorfor.
Jeg deler hva som gjør en MasterMind bra, og hva som skiller denne MasterMinden fra noen andre jeg har vært med i selv eller har drevet tidligere.

Jeg går igjennom de største læringene vi hadde etter en ukes masterminding i Chalet des Alpes 

1. Din business vokser i takt med din utvikling

Verdens beste marketing- og business strategier er vel og bra, men når vi er ledere for en business som bare er oss selv eller noen få ansatte, så er det vi som må vokse først. Vi stopper oss selv eller stagnerer om vi henger oss opp i våre redsler. Vi må bryte igjennom gamle mønstre for å ta oss selv til neste nivå. Det er vet du også. Men det å gå fra tanken og forståelsen til gjennomføringen – det er en tøff læringsprosess.

2. Bruk brandingen i alt du gjør 

Kunder kjøper av deg fordi dere er på samme bølgelengde. På nett skaper vi tillitt gjennom sosiale media. Det er nødvendig å være bevisst på hvordan du kommuniserer slik at du tiltrekker deg de riktige kundene. Og av å til må du være tøffere enn du har lyst til for å «vekke» kunden. Selv i brandingen må drømmekunden være hovedfokus - lytt her til podden fra forrige uke.

 

 

3. Alle har noe som IKKE fungerer – bruk det smart  

Så lenge vi lever vil vi oppleve utfordringer. Innimellom kan vi føle oss ensomme og som den eneste som må ”kjempe kamper”. Det er de «uperfekte» hendelsene og læringene som gjør at drømmekunden connecter med oss. Så bruk dine utfordringer smart både i markedsføringen og i egen vekst.  

4. Å ha ett fokus er nøkkelen til business suksess 

Vi er utålmodige og vi er kreative. Det er jo en av mange grunner til at vi er grundere. Disse egenskapene må styres inn i en struktur, selv om vi ofte ikke er superfans av struktur. For det er struktur som gir oss frihet. Ta ett million-produkt i gangen. Gå 100% inn i det som skal være grunnmuren i businessen din og invester i en ting i gangen.  

 

 

5. Vennskap – velg dem som er villig til å vokse deg  

For mange velger å ha det «koselig» fremfor å gå ”all in” for vekst. Jeg forstår dem godt. Men det er usmart om man vil ha en business med mening og som tjener penger. Heng med folk du kan le, gråte, feire, skryte og klage til. En gjeng som gjør at du vokser. Som er villig til å være ærlig med deg. Fortelle deg det andre sier bak din rygg. De som er villig til å risikere å bli dømt av deg bare for at du skal få vokse.  

 

 

 Min aller viktigste læring fra uka:

Det du tenker og gjør hver eneste dag avgjør resultatene dine og om du er din beste versjon.  

Du må velge å gjøre det som er riktig for målene dine. Hver dag er det valg du må ta. 9 av 10 av disse valgene må supportere deg og din visjon.  

 Spør deg selv om du er i vekst eller forfall? Og tørr å være mer av den du egentlig er?  

Jeg er stolt av å satt sammen verdens beste gjeng. Nå må jeg også bli bedre slik at de kan bli enda bedre. Motiverende ikke sant?  

Om DU er klar for å ta deg selv til neste nivå så tar vi inn 2 nye MasterMind-ere nå i august.  

Vil du være med? Send oss en mail :[email protected] – med header: «Er jeg kvalifisert til MM» - og du får søknadsskjema.