130 27 ting folk glemmer når de lanserer produkter på nett

Dec 15, 2021

 

Lansering på nett funker.
Jeg har tjent over 25 millioner kroner på å lage og lansere onlinekurs på nett.
Og viktigere: Hjulpet kundene mine gjøre mange-millioners lanseringer.

Jeg bare elsker det rett og slett. Og er blitt avhengig av mailen som sier: «Gry – du rocker. Jeg har fått til ...... . dette har endret livet mitt»

For onlinekurs og workshoper gjør at jeg får hjelpe folk som sitter på andre siden av kloden av meg. Flere må bli god på dette.

Men jeg må innrømme – det er mange som lager onlinekurs og IKKE tjener penger. De investerer en haug med penger i tekniske hjelpemidler, masse av tiden sin og kanskje til og med Facebook annonser og fremdeles: Ingen kjøpere. De går i minus og gir opp.

Så har du et onlinekurs eller du ønsker å selge et onlinekurs så er denne podcasten for deg. Og vet du hva....

Jeg kjører en LIVE trening på GrunderU på dette om du vil være med 7 februar.
Gå ikke glipp av denne

 

 

Hva skal til for å selge produkter og da spesielt kurs på nett?
Og hva er det fleste glemmer og som koster dem dyrt?

Her er en huskeliste til deg:

27 ting folk glemmer når de lanserer - og som gjør at man ikke får nye fornøyde kunder til tross for masse jobbing:

1. Ta utgangspunkt i hva kunden ønsker og trenger – IKKE hva du kan!

2. Du må prioritere det viktigste først og det er IKKE å lage kurset. (Hint: salgssiden din)

3. Facebook annonser kan ikke hjelpe deg om DU ikke gjør grunnjobben først (Hint: Drømmekunden din)

4. Mange glemmer det viktigste: Å tenke og sette drømmekunden i fokus hele veien. Ikke bare for markedsføringen. «Hjelper du nok mange nå drømmen deres vil også du oppnå din drøm», kloke ord fra Zig Ziglar

5. Selg løsningen på ETT problem

6. Du trenger ikke 3 videoer – 2 blogger eller masse systemer. Du kan teste det DU vil. (Viktig å teste – for markedet forandrer seg fort). Vil du vite hva jeg har testet og ser fungerer kan du føle med Markedsførings-planlegging for onlinekurs HER

7. Det er ikke video, pdf eller webinar som avgjør din suksess – det er din evne til å kommunisere med din drømmekunde (DK), at du forstår utfordringen til DK - og at du viser at DU er rett person til å hjelpe

8. Salget påvirkes i stor grad av din bruk av video

9. Du blir lei av å repetere deg selv – drittlei faktisk. Men det betyr ikke at du skal slutte med det! (Repetisjonen vil øke salget ditt drastisk)

10. Salgssiden din vil avgjøre hvor stort salget blir så bruk 2 arbeidsdager på den. Og for all del: Få feedback på den. Det er derfor du må starte tidlig.

11. Salget av et onlinekurs er stressende og 10 gangen med jobb enn du tror det er. Det er virkelig mange oppgaver du skal igjennom – så bare vær forberedt

12. Ikke bruk penger på filme kurset ditt profesjonelt. For du bør og må lage det på nytt igjen – stol på meg her

13. De første 3 ukene på kurset vil avgjøre din «suksessrate» – og om du får glade fornøyde kunder eller ikke

14. Varsle familie og venner om at du blir «borte» mens lanseringen varer

15. Du får typisk 70% av salget ditt den siste påmeldingsdagen og i dagene før «close cart» vil resultatet ditt påvirke din selvtillit

16. Du vil ønske å droppe å spise, trene og meditere – men dette er faktisk det viktigste du gjør i en lansering

17. Du vil føle deg tygd og spyttet ut og det er helt normalt å ha 14 «nervous breakdowns»

18. Du vil føle for å lansere først når du er klar og alt er perfekt – men i dette gamet er FART og TESTING helt essensielt – så dropp det perfekte og ØV deg bare mens du gjør det. Funker det ikke er det bare å justere.

19. Du vil være skuffet over resultatet første lanseringen nesten uansett hvor fantastisk du gjorde det

20. De fleste kundene dine vil ikke fullføre kurset - men slapp av. De vil få resultatene om du hjelper dem

21. Uansett hvor mye du tester og forbereder deg – du vil få tekniske utfordringer under en lansering. Så bare vær klar over det og håndter det

22. «FUE marketing» er nøkkelen til at du selger. Du må virkelig være der for kunden

23. Skriv emailene som skal ut FØR lanseringen. Det er her du gjør salget så dette er like viktig som salgssiden. Jepp, også dette er viktigere enn selve kurset

24. For all del ikke gjør en lansering basert på hva du ser andre gjør. Du må lære deg markedsførings-stegene, løse utfordringene til din drømmekunde og gjøre det som tar deg til din business mål

25. Sett deg mål som gir deg et spark bak de dagene du ikke har lyst til å jobbe. Mange mener vi skal sette oss mål vi når – ha evt. 3 versjoner om du blir den som depper av å ikke nå målene dine.

26. All motgang er en mulighet for å lære. Det er i lanseringer jeg har opplevd de mest lærerike prosessene jeg har hatt i min karriere – du vokser for hver eneste lansering.

27. Du vil få hat-mailer. Det er en del av gamet dessverre. Og feire også de. Alle liker deg ikke uansett og det er et sikkert tegn på suksess.

Over har du fått de 27 tingene du skal huske på i lanseringer.

Nå trenger du bare å vite hvordan du skal PLANLEGGE en lansering slik at du får salg og fyller dine kurs og webinar med dine Drømmekunder.

Klikk her om du vil lære hvordan du PLANLEGGER din lansering for suksess – og kan teste ut GrunderU i 30 d.

Og er du Network Marketer – så er denne enda bedre for deg!

 

 

Hva lærte du?

Takk for du sjekket ut denne episoden av GrunderKanalen! Så - hva lærte du?

Om du fikk verdi ut av denne kan du please dele den på Facebook og sende den til en venn som trenger litt motivasjon og inspirasjon?
Andre kommentarer eller innspill?

 

Kan du være så snill å ta deg noen sekunder og gi din rating på iTunes og legge inn en kommentar hva du synes om GrunderKanalen?

Betyr mye for meg å få tilbakemelding fra deg – for å gjøre podcasten bedre og kunne nå ut til flere kule folk som deg. Tusen takk!

Og ikke glem å abonnere på iTunes så du får nye episoder inn automatisk – klikk her for å abonnere på GrunderKanalen iTunes

Usikker på hvordan legger inn rating & kommentar i iTunes? Her er "oppskriften"