13 Fire grep som snudde katastrofe-salg til rekordlansering

Dec 15, 2021

Vi har nettopp vært igjennom en lansering som gikk “nesten” rett vest. Heldigvis bare nesten. Fordi vi justerte underveis og klarte å snu det rundt.

I denne bloggen deler jeg hoved-læringene på hva som fungerte, samt hva som ikke fungerte overhode i lanseringen. Fire grep som også du kan gjøre i dine lanseringer -  prøv det ut og se hva som fungerer for deg.

Så få med deg denne podcast episoden om du vil lære mer om hva som skal til for å gjøre en suksessfull lansering og implementere det i din egen business.

 

Du kan abonnere på GrunderKanalen på  iTunes HER (er gratis)  

Og her er linken til gratis-webinaret jeg snakker om på podcastet – Amy Porterfield og hennes webinar-kurs var helt avgjørende for vår rekordlansering. Denne treningen må du få med deg treningen.

 

 

Her er de 4 største læringene fra lanseringen. Sjekk ut podcasten om du vil ha alle detaljene. Håper du elsker at jeg deler både mine gode og dårlige erfaringer : )

"Kunden må gis nok tid til å konsumere gratis-innholdet ditt." - Gry Sinding

 

 

Fire grep som snudde katastrofe-salg til rekordlansering: 

1. For KORT lanseringsperiode

Gratisinnholdet som man deler under lanseringen må være av superkvalitet – og det var det også. Men - jeg hadde ikke forberedt email-listen min på at det ville komme så mye gratis-verdi på så kort tid.

- Læring: Gi kunden tid til å fordøye innholdet

Noe vi hadde klart om vi hadde startet å bygge email listen med nye gründere via Facebook annonser mye tidligere. Burde startet i mars – ikke i august som vi gjorde nå.

2. Planlegging av online annonsering

  • Vi hadde ingen re-targeting via google ads (viser annonse til de som har besøkt lanseringssidene våre). Dette er vanligvis veldig effektivt for konvertere flere salg – og et supert supplement til Facebook.
  • Læring: Ta action tidligere og bytte samarbeidspartner når ser det ikke funker
  • Fikk ikke fullt utnyttet Facebook annonser da startet planlegging for sent

- Læring: Må sette av nok tid til å designe og teste annonser på et tidligere tidspunkt (så man når flere relevante leads = holder kostnaden nede og øker konvertering av leads).

Klikk på bildet under for å laste ned PROSJEKTPLANEN som jeg snakker om på podcast episoden.

Denne planen bruker vi når vi lanserer online programmer, og den er helt genial – jeg deler den med deg så du kan lære av mine erfaringer.

 

 

"Tok Amy´s kurs natten før og justerte med vanvittige resultater: 500 000 i salg på siste webinaret." - Gry Sinding

3. Involvering av samarbeidspartnere

Denne lanseringen gjorde vi noe jeg aldri har gjort før: Holdt 3 webinarer sammen med noen av mine beste samarbeidspartnere og venner ( I tillegg til 4 egne webinarer). Her er noen høydepunkter og læringer fra samarbeidet:

+  Super-gøy å holde webinar sammen med dyktige partnere – OG man når leads på andres email lister.

+  Spesielt gøy når du jobbe sammen med gode venner - som du har kjemi med og liker å jobbe med

- Bedre opplæring av partnerne (ville gitt enda bedre resultater, for begge parter)

- Bedre forberedelser hvordan man kjører webinarene sammen og utfyller hverandre

4. Hjelpe andre - skape ringvirkninger

Lanseringen var ikke bare den beste noensinne i forhold til antall påmeldte, men også i form av kvaliteten på våre nye kunder. Vi ser allerede de skaper ringvirkninger gjennom sine læringer og delinger. Er et helt fantastisk engasjement og samhold i kursgruppen. Store ord, men er ikke i tvil, dette er:

  • De beste kundene noen gang har hatt – og de gjør allerede en forskjell for sine egne kunder
  • Læring: Jeg var tydeligere enn noen gang før på at kunden må selv gjøre jobben

Tørr du være tydelig på det så får du også dine beste Drømmekunder (og du får minimum av de som refunderer) - for kundene vet hva som forventes av dem.

Her er linken til LeadPages som jeg nevner på podcastet – fantastisk enkelt verktøy for å lage proffe websider.